Een mens leeft niet in het hier en nu: die heeft een hele rugzak aan ervaringen, overtuigingen en gewoontes; positief en negatief. Dit kan zorgen voor een disbalans bij uw medewerker, bijvoorbeeld een burn-out of psychische klachten. Middels contextuele coaching voor medewerkers werken we aan herstel hiervan. De coach en coachee onderzoeken hoe vicieuze cirkels doorbroken kunnen worden, zodat groei weer mogelijk wordt.
Dit doen we aan de hand van de volgende 4 dimensies :
De coaching creëert inzicht, waardoor groei weer mogelijk wordt. Hierdoor kan uw medewerker zich weer verder kan ontwikkelen en wordt hij of zij een gebalanceerder en vrijer persoon.
Contextuele coaching kan de medewerker op allerlei vlakken helpen, bijvoorbeeld om beter te functioneren. Dit kan gaan over onderwerpen in de directe werksfeer, of onderwerpen in de privésituatie die werkgeluk belemmeren of beperken. Denk hierbij aan:
Contextuele coaching richt zich op het geven van nieuwe inzichten en aanleren van nieuwe gebruiken die de werknemer verder helpen. Soms wordt een diepliggende oorzaak ontdekt die veel invloed heeft op het hier en nu. In dat geval wordt overgeschakeld op therapie, waarbij we de hulp van een erkend therapeut inschakelen. Deze kan helpen bij situaties met een diepgewortelde oorzaak, zoals:
Heeft uw medewerker behoefte aan een erkende therapeut? Dan kunnen wij ook daarin bijstaan.
Een veilige sfeer is een vereiste voor de coaching. Alleen dan kan er aan een oplossing gewerkt worden. De coach stelt zich open en kwetsbaar op zodat de coachee dit ook kan. In de gesprekken is een balans in geven en ontvangen waarbij rechtvaardigheid en eerlijkheid voorop staan. Alle informatie blijft tussen coach en coachee.
De hulpvraag is het uitgangspunt: waar loopt de medewerker tegenaan? Soms is dit duidelijk, maar als dit niet zo is gaat de coach hier naar opzoek. Soms lijkt de hulpvraag duidelijk, maar blijkt dit toch anders te liggen dan gedacht.
Waar word jij door beïnvloed? Dat is de vraag die de coach onderzoekt met contextuele coaching. Hierbij houden we rekening met de vier dimensies, deze onderzoeken we als volgt:
Deze vier dimensies worden niet gezien als een probleem, maar als een manier om inzicht in de persoon te krijgen. Zo wordt duidelijk wat de persoon kan leren om met de hulpvraag aan de slag te gaan. De coach kan vervolgens op verschillende manieren met de coachee aan de slag gaan met de leerpunten.
Uw medewerkers verder helpen naar effectiever functioneren met contextuele coaching? Compact Werkt staat hierbij voor u klaar. Door hierin te investeren hebben zowel u als uw medewerkers hier profijt van. Uw medewerker kan prettiger en efficiënter zijn of haar werk doen en zal langer voor u willen blijven werken. Ook kan verzuim hierdoor worden voorkomen of teruggedrongen.
Tevreden, gezonde medewerkers zijn prettig voor de bedrijfsvoering, groei van uw organisatie en leveren besparingen op in verzuimkosten.
Wij merken keer op keer dat bedrijven die wij helpen, minder uitval ervaren en kosten besparen. Dit komt omdat zij inzetten op preventie van verzuim. Dit doen we door mens, werk en wetgeving optimaal te combineren. Door de focus op duurzame inzetbaarheid te leggen, zult u zien dat de productiviteit van medewerkers hoger wordt en de uitstroom lager. Werkgevers, werkzoekenden, casemanagementbureaus en arbodiensten blijven lang bij ons door het bieden van een hoge kwaliteit en dito serviceniveau. Bovendien bieden wij een landelijke dekking en kunnen dus ook nevenvestigingen en filialen van uw bedrijf bedienen. Verder scoort Compact Werkt, volgens het KTO, vooral hoog op de volgende aspecten:
of bel: 085-1300684
Een forse besparing in verzuim kosten
No nonsens, 100% transparant
Vertrouwen & kwaliteit wint het altijd
Lean werkwijze